Transsibirska željeznica – Putovanje dugo 9.288 kilometara

Transsibirska željeznička pruga je mreža željezničkih pruga kroz Euroazijski kontinent, koja spaja europski dio Ruske Federacije, glavna industrijska područja i prijestolnicu sa središnjim (Sibir) i istočnim krajevima (Daleki Istok), Mongolijom, Kinom i Japanskim morem.

Dužina transibirske željeznice od Moskve do Vladivostoka proteže se 9.288,2 kilometra, i riječ je o najdužoj željeznici na svijetu. U ruskom narodu je poznata kao “velikaja sibiraskaja magistrala”.

Kada je izgrađena?

Prvi planovi gradnje iscrtani su u vrijeme Aleksandra II., dok je gradnju započeo njegov sin Aleksandar III. 1891. godine. Godine 1904. željeznica je puštena u promet, dok je već 1905. godine bilo moguće željeznicom putovati od obala Atlantika do Tihog oceana. Elekrifikacija željeznice je započela je u periodu 1950. – 1970. godine, da bi 2002. godine bila u potpunosti elektrificirana.

Birokratija je bila veoma komplikovana, a izgradnja ovolike željeznice, bez obzira što je ona bila preko potrebna, jer se gotovo ni dan danas, do nekih zabačenih dijelova Sibira, ne može stići nijednim drugim putem, podrazumijevala je ogroman trošak. Ipak, postojali su realni problemi, koje je jedino željeznicom bilo moguće riješiti. Recimo, Vladivostok, koji je od svog osnivanja, 1860. za samo dvadeset godina postao ogroman lučki grad, nije imao neophodnu vezu sa Evropom. Skoro deset godina je trajala škrta izgradnja pruge, koja je uključivala trajekte, umjesto mostova, jer kroz Sibir protiče ogroman broj  Rijeka i jezera. Da se ne bi sporili sa vlasnicima zemlje, projektanti su željeznicu smjestili daleko izvan gradova. Čak i od najvećeg sibirskog grada, Tomska, udaljena je 70 km.

Transibirska željeznica zapravo ima tri pravca po cijeloj svojoj dužini:

  • glavni pravac Transsibirska linija, s linijom od Moskve do Vladivostoka,
  • drugi pravac je Transmandžurska linija smjer Moskva – Peking,
  • treći pravac Transmongolska linija smjer Moskva – Ulan Bator.

Polazak i smještaj u toku putovanja

Polazak u ovu avanturu je iz Moskve. Tokom sedmodnevnog putovanja do najistočnije tačke, prolazi se kroz osam vremenskih zona, a satovi u vozu su podešeni po Moskovskom vremenu. Putovanje od Moskve do Vladivostoka traje tačno 153 sata i 49 minuta, a voz obično ne kasni ili kasni minimalno, sat do dva. Na stanici u Moskvi stoji obelisk koji označava nulti, a u Vladivostoku, isti takav, koji označava 9288. kilometar.

Evo i maršrute: Moskva, Nižni Novogorod, Perm, granica između Azije i Evrope, Ekaterinburg, Omsk, Novosibirsk, Krasnojarsk, Irkutsk, Ulan Ude, razdvajanje Transmandžurijske željeznice, Khalaborsk, Vladivostok. Za vrijeme stajanja, može se izaći u malim ruskim mjestima i čekati sljedeći voz, koji nailazi za sedam dana, ali turisti za to biraju radije gore navedene gradove. Čemu izlasci? Da bi se vidjelo nešto više od prirodnih ljepota: šuma, stepa, voda i sela kroz prozor vagona, da bi se obišli usputni gradovi, a mnogi izlaze iz voza isključivo zato što ne mogu bez kupatila. Takođe, ako se u ovom vozu zateknete u toaletu, dok ulazi u stanicu, ostajete zaključani u istom.

Krajolik tokom ljetnog putovanja Transsibirskom željeznicom
Krajolik tokom ljetnog putovanja Transsibirskom željeznicom

Svaki vagon voza ima svoju provodnicu – koja je svojevrsna šefica – ona određuje pravila što se smije, a što ne.

Neizostavni detalj putovanja – votku, piju gotovo svi, cijelim putem. Košta, u protivvrijednosti, oko 5 maraka litra. Pušenje je dozvoljeno samo na kraju svakog vagona, ali i provodnici ponekad progledaju kroz prste kada je veselje uzelo maha.

U zidu svakog vagona je ugrađen ogroman samovar, ispod kog provodnica ugljem i drvima loži vatru, što znači da vruće vode ima, ali je nema u WC-u, kao ni tuša, niti ičeg sličnog.

Jedan od restoranu u vozu.
Jedan od restoranu u vozu.

Hrana je različita od voza do voza. Ono što je zajedničko svim vozovima jeste cijena. Hrana je jeftina, kvalitetna i može se nabaviti čak i mimo voza. Naime, nekoliko puta dnevno, voz staje u gradićima, na čijim stanicama se od lokalnog stanovništva može kupiti sve, od pečenih pilića, kuvanog krompira i jaja, do piroški. Ruska kuhinja je zdrava, ukusna i lako pripremljiva. Hrana je veoma posna, češća jela su bez mesa, jaja, mlijeka i mlječnih proizvoda.

Golden Eagle - Najluksuzniji apartman u vozu.
Golden Eagle – Najluksuzniji apartman u vozu.

Transibirska željeznica ima tri razreda, prvi-ekstra, drugi-koji uključuje kupe sa 4 ležaja, i treći razred kojeg karakterizira najniža klasa – što je zapravo jedna zajednička spavaonica. Cijene variraju sukladno razredu vožnje.

Koliko košta ovakvo putovanje?

Najčešće pitanje poslije svake malo ljepše priče, obično glasi: Koliko to zadovoljstvo košta? Evo načina kako se uz malo novca može ostvariti jedno ovako uzbudljivo putovanje.

Ukoliko se na ovo putovanje krene sa nekom od turističkih agencija, cijela ova priča može koštati i do 4-5 hiljada eura. Turistički aranžmani uključuju izlaske iz voza, noćenja i obilaske gradova, po visokim cijenama. Putovanje u sopstvenoj režiji može  bude daleko jeftinije.

Related Articles

Close
Close