Yasir Qadhi o pogrešnim prioritetima “selefija”

2357

Pogrešni prioriteti – Fokusiraj se na ono što ti koristi!

Za neke selefije dokazivanje da su drugi u krivu, predstavlja krajnji misionarski cilj. U svojim djelima navode brojne dokaze protiv onih koji su zastranili upozoravajući ljude da im nipošto ne prilaze.

Izazovi sa kojima se suočava ummet, puno su veći i značajniji od beskrajnih rasprava o interpretaciji Allahovih imena i (ne)opravdanosti učenja mevluda. Naravno, u određenoj mjeri i na određenoj razini o ovim pitanjima se treba raspravljati, ali gore navedena pitanja i problemi nisu pitanja i problemi našeg vremena, niti predstavljaju izazov našoj omladini, niti vjernicima u cjelini.

Ovo su kontroverze vremena koje je prošlo i većina omladine uopšte ne mari za ovim sterilnim pitanjima koja nemaju intelektualnu produktivnost. Oni se bore sa savremenim trendovima darvinizma, modernizma, humanizma, liberalizma i hiljadama drugih “izmova”, dok selefije još uvijek, u svojim krugovima, raspravljaju o pitanjima koja su davno prevaziđena.
Islam se suočava sa neviđenim napadima od strane radikalnog sekularizma, napadima koji nastoje da unište islam i religioznost u cjelini u savremenom svijetu. Novi ateizam i scijentizam sve više nailaze na podršku u intelektualnim krugovima.

Moderna kultura grca u materijalizmu, hedonizmu, pornografiji i seksualnom iskorištavanju. Ekstremne ideologije, uključujući radikalni feminizam, cvjetaju. Iskreno govoreći, veoma je teško pronaći selefijskog učenja koji je sposoban diskutovati o ovim pitanjima, da ne govorimo o orginalnom intelektualnom doprinosu, a ako ga i pronađemo, njegovo znanje o ovim temema nije zahvaljujući poticajnoj atmosferi u kojoj se nalazi, već iz razloga što ima šire shvatanje i razumijevanje svijeta i prilika u kojima se nalazi.

Socijalni problemi, koje je islam došao da iskorijeni, divljaju u islamskom svijetu. Radno i seksualno nasilje, kršenje prava radnika, korupcija itd. postaju dominanti u islamskom svijetu, iako se o njima veoma malo govori. Neoprostivo je da pravnici strastveno propagiraju vlastita mišljenja o zabrani upravljanja automobilom za žene ili da kritiziraju učenje mevluda, dok u isto vrijeme zanemaruju probleme zlostavljanja stranih radnika ili posluge, korupcije i drugih negativnih trendova.

Bilo koja forma islama koja ne vodi računa o potlačenim i obespravljenim je daleko od sunneta našeg voljenog Muhammeda s.a.v.s., koji je zadnjim riječima ukazao na brigu za ove kategorije.

Piše: Yasir Qadhi
Izvor: muslimmatters.com

PODIJELI